AMALFI – POSITIANO – SALERNO – JEST PIĘKNIE

wybrzeże Amalfi

Słynne wybrzeże Amalfi, a tam przepiękne Positiano i kultowe Amalfi. Naszym celem jednodniowej wycieczki były te dwa miasta. Z Sorrento wyruszyliśmy autobusem, co będzie lepszym wyborem niż wypożyczenie auta widząc jak trudna dla kierowcy jest to trasa. A jakie są widoki… sama podróż jest niesamowita.

Amalfi

Mieliśmy wysiąść w Positiano, ale jako, że padało to pojechaliśmy dalej do Amalfi. Jest to niewielkie miasteczko. Przy morzu znajduje się plaża, zabudowy, przystanek końcowy autobusów Sita Sud oraz przystanek promowy. Wskazówka: bilety na autobusy Sita Sud nie kupisz w kiosku, a w księgarni obok (za gotówkę).

NOCLEGI W AMALFI NA BOOKING.COM

Stąd mamy jedną główną ulicę, katedrę, a także równolegle do głównej ulicy wąskie uliczki, którymi warto się przejść.

Przyznam, że spędziliśmy tu około godziny. Parę zdjęć, zakupy i decyzja aby pojechać do Salerno.

Salerno

Spore, portowe miasto, mało turystyczne. Mamy tu główny deptak, przy którym w jednej z kawiarni zatrzymaliśmy się na cappuccino oraz cannoli. Idąc dalej trafimy do Centro Storico. Jest klimatycznie, włosko i przyjemnie mimo przelotnego deszczu.

Tuż przy bazylice otwarty był bar, a w nim trafiliśmy na bardzo dobre aperitivo składające się z zrobionego od serduszka campari spritz i aperol spritz wraz z przekąskami. Włosi potrafią w relaks.

Idąc na pociąg, tuż przy dworcu kolejowym zobaczyłem coś, czego żałowałem, że nie sfotografowałem. Otóż znajduje się tu niewielki lokal, który sprzedawał pizzę na kawałki. Na zewnątrz rozstawione wysokie stoliki, a przy nich stali Włosi w garniturach i zajadali się… pizzą z ananasem! Tak. To była pizza hawajska. No szok!

Positiano

Chyba najbardziej insta miejsce na całym wybrzeżu Amalfi. Jadąc autobusem wysiadamy na przystanku Positano (Sponda) i możemy cieszyć się pięknym widokiem na zabudowę, a także na plażę. Schodząc trafimy do centrum miasteczka, następnie mijając kościół zejdziesz na plażę. Tu jest pięknie!

Z tego też miejsca odpływają promy do Salerno czy Amalfi.

Nie sposób wspomnieć, że nie tylko tu pięknie, ale równie i bardzo drogo. Podczas naszego pobytu kawa to koszt około 5EUR, a drink z widokiem to cena około 24EUR.

Protip: toaleta znajduje się w tym miejscu i jest płatna (0.50EUR) (link)